Kikärtsbiffar recept

Tänkte bjuda på ett recept.
Hur jag gör mina biffar, så detta är mitt recept men du kan lätt ändra efter din egensmak.
Byt bara ut kryddorna

Kikärtsbiffar innehåller en massa näring och vitaminer som vi ska äta mycket utav och man får lätt i sig dom genom kikärtor.

Så som C-vitamin, järn, zink och mycket annat.

My's kikärtsbiffar.

2 burkar kikärtor (färdiga)
6 vitlöksklyftor
2 stora nävar hackad färsk persilja
1 msk gurkmeja
1 msk koriander
½ msk peppar
½ msk salt
1 msk paprikakrydda
2 ägg
1 msk majsstärkelse (maizena)

Blanda allt i en bunke och använd stavmixer eller använd matbredare.
Jag gillar när det är lite bitar i och inte helt slät det ger lite mer tuggmotstånd.

Gör i önskad storlek och stek i stekpanna.
Kikärtorna är redan klara så biffarna ska bara få färg och bli varma.

Glömde såklart ta kort idag när jag gjorde dom men jag lovar att dom är riktigt goda.

Kram
My


Kommentarer
Postat av: Hanna

sv tack :D

2011-08-03 @ 09:46:37
URL: http://brusella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0